Monday 20 December 2010

We zijn er!


Half augustus namen we het besluit in de Findhorn Foundation te gaan wonen en nu, op 18 december 2010, zijn we er! Vandaag beleefden we hier onze eerste dag.

Vrijdag reisden we met groot gemak naar Schotland en pas later realiseerden we ons hoeveel geluk we daarmee hadden. Mensen die naar of van Amsterdam wilden reizen zaten uren tot dagen vast op luchthavens. Wij vlogen vanaf Eelde, waar op dat moment toevallig even géén sneeuw viel en kwamen zonder noemenswaardige vertraging aan op Aberdeen. Toevallig ging er vrij snel een lijnbus naar Forres, waar we zouden worden afgehaald, omdat we best veel bagage hadden: elk 20 kilo en onze fietsen (hey, we’re Dutch!).

Inmiddels beginnen we wat te wennen: ergens op vakantie zijn is heel anders dan ergens wonen! Gelukkig is het hier erg rustig, omdat er op het moment geen gasten zijn. Vanaf midden volgende week is het echter full house, met 110 mensen!

Vanochtend hoorde ik dat ik in Park Garden zal werken de komende vier weken. Ik kon er alleen niet heen, omdat de Findhorn bussen niet reden vanwege de overvloedige sneeuw. Daarom heb ik meegeholpen sneeuw te ruimen. Een karweitje dat waarschijnlijk de komende dagen nodig zal blijven!

10 comments:

Monique said...

Beste Eveline, wat is dat ineens snel gegaan! Maar wat fijn om te lezen dat jullie heelhuids aan zijn gekomen.

Ik wens jullie daar natuurlijk alle goeds en hoop van harte dat je jullie belevenissen met ons wilt blijven delen.

En natuurlijk ook alvast een paar hele mooie feestdagen toegewenst!

Lot said...

Ohh! Wat super zeg! Eindelijk was het dan zover! En gelijk al zulke mooie uitzicht-foto's.Nou, geniet ervan. En helemaal als je daar in de tuin aan de slag mag..

Anonymous said...

Geweldig zeg, fijn dat jullie (bijna) goed aangekomen zijn. Nog heel veel geluk en mooie dingen op jullie avontuur in Schotland.

Vond je eerste foto zo mooi, heb hem gepikt als bureaubladachtergrond, hoop dat je het niet erg vindt?

Mrs. J. said...

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben - goed begin is het halve werk, toch :).
Good luck!

L. said...

Hey wat leuk om te zien dat jullie goed zijn aangekomen. Ik kan me voorstellen dat het even wennen is.
Ik wens jullie veel succes en ik zie ernaar uit om jullie belevenissen te volgen.

groetjes,
Lilian

Stuiterbolletje said...

Had al op de site van het vliegveld gekeken of jullie echt vertrokken waren. Blij dat jullie heel zijn aangekomen, met fietsen :-).
Veel sterkte met sneeuwruimen.

jos en hanneke said...

dag lieve Eveline en Hugo,
fijn te horen dat jullie goed aan gekomen zijn ondanks het weer.
Is dit de makkelijkste manier om met jullie te communiceren of kan het ook anders. Je hebt mijn email adres dus ik hoor het graag van jullie
groetjes van jos en hanneke

Nynke van der Hoek said...

Fijn dat alles goed is gegaan. Heel veel plezier in Schotland!
Groet, Nynke

Nienke said...

Hallo,

wauw, wat een schitterend uitzicht daar! Ik ken jullie niet en jullie mij ook niet, maar ik lees je blog met veel plezier. Ik hoop dat jullie het dar in het prachtige Schotland naar jullie zin hebben en ik wens jullie een fijne kerst en een heel gelukkig nieuwjaar!

Groetjes, Nienke

Anonymous said...

Ik heb ooit lang geleden een boek gelezen over Findhorn, dat sprak me enorm aan. Het bestaat ook al een tijd toch? Wat geweldig dat je daar kunt/mag wonen! Ik ga je blog dan ook volgen want ben erg benieuwd hoe het daar tegenwoodig is. In de tijd van het boek was het nog maar net gerealiseerd. Heel veel geluk op die mooie plek hoor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...